EFOP-3.3.5-17-2017-00027 "Korszerű Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban" elnevezésű projektben tematikus iskolai közösségi program megvalósítása 2019.06.24.-28.

"Korszerű Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban" elnevezésű projektben napközis tematikus iskolai közösségi program valósult meg.

„Korszerű Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban” elnevezésű projektben napközis tematikus iskolai közösségi program megvalósítása
EFOP- 3.3.5-17-2017-0027
 BESZÁMOLÓ

„Korszerű Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban” című, EFOP-3.3.5-17-2017-00027 azonosító számú projekt megvalósítása 2019. június 24-28-ig történt intézményünkben.
Célja egy élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben a napközis tematikus iskolai közösségi program megvalósítása során a gyermekek számára a tanulás közösségi élménnyé váljon. 
A tábor ideje alatt 125 tanuló bevonásával a művészeti nevelés témamodul keretén belül a különböző választott heti tervek valósultak meg:
- az 1-2. évfolyamon: A halász és a felesége
 - a 4. évfolyamon: Sokszínű érzések-érzelemkifejezése formái
- a 6. évfolyamon: Ki leszek én? – A vágyaim

A feldolgozás során a különböző szövegek nyelvi és formai jellemzőivel ismerkedtek meg tanulóink, különféle ismereteket szereztek, valamint különböző érzelmeket, érzéseket közvetítettek, bővült a szókincsük. Fejlődött többek között a szövegértési készségük, önkifejezésük, vizuális, verbális, zenei készségeik, non-verbális kommunikációjuk, kreatív gondolkodásuk. Kitüntetett szerepet kapott a tanulási és nevelési célok tekintetében az önismeretre, emberismeretre nevelés.
A heti tervek rengeteg egyéni és csoportos tevékenységet tartalmaztak. Megvalósításuk különböző módszerekkel és munkaformákkal történt, ahol kiemelt fejlesztési terület volt a társas kapcsolatokban az együttműködés és kölcsönös tiszteletadás, empátiájuk, toleranciájuk erősödött. Összekapcsoltuk a természet világát a művészeti befogadással és teremtéssel, az alkotó tevékenység során személyiségük fejlődött.
A korosztályokhoz igazodva a hét napjaiban végzett tevékenységek közben megtapasztalták, hogy mennyi érzelem, mennyi tulajdonság van, és azt is, hogy ugyanazt a tulajdonságot sokféleképpen lehet kifejezni. A foglalkozások elsődleges célja a vizuális fantázia fejlesztése volt. A környező világból, a történetből, az irodalmi alkotásból, valamint saját tapasztalataikból kiindulva szélesebb ismeretekre tettek szert a gyerekek.
Több fajta vizuális alkotói tevékenységet ismertek meg a különböző művészeti alkotások széleskörű elemzésével, vizuális technikák sokaságának alkalmazásával, közben a művészetek iránti fogékony viselkedést sajátították el.  

Közkedvelt volt a hét folyamán a gyerekek körében az animátori foglalkozás. Minden nap újabb játékkal ismerkedtek meg a táborozók. A csoportok a játékos feladatok végzése során elsajátították az együttműködés szabályait. A játékok kiválasztásánál szerepet játszott, hogy az feszültségoldó-, személyiségfejlesztő hatású, valamint örömforrás is legyen egyben. Ezek a feladatok egész héten ismétlődő tevékenységgé váltak. A mozgás napi rendszerességgel szerepelt a foglalkozás programjai között.
A táborozóknak a napi négyszeri étkezés összeállításánál az egészséges életmódra nevelés kiemelt szerepet kapott.
 A Csodaszarvas programfüzet minden korosztálynak érdekes és gondolkodtató feladatokat tartalmazott, melyet a hét folyamán többször is örömmel vettek kézbe, szívesen oldották feladatait.
Az Oktatási Hivataltól ajándéktárgyakat adtunk át a táborban résztvevők részére, a promóciós ajándékok kulacs, tornazsák és toll volt.
A kreatív csomagok tartalmazták a foglalkozásokhoz szükséges anyagokat. Szabadidőben a sporteszközök a gyerekek kikapcsolódását, tartalmas eltöltését szolgálták.
Az Oktatási Hivatal szervezésében különböző programokon, külsős programszolgáltatók szórakoztatták a táborozókat, melyek a heti tevékenységeket színesítették. A művészeti neveléshez kapcsolódóan Verszenei koncerten vettek részt, a meseszínházi előadás során Holle anyó meséjét tekintették meg a gyerekek bábelőadás formájában. Drámajáték foglalkozáson a 125 tanuló bevonása nem volt könnyű, de a gyerekek lelkesen végezték a különböző feladatokat.  Szirota Jennifer koncertjén a gyerekek együtt énekelték az énekes ismert dalait. Katus Attila tréningjén végig örömmel tornáztak a tanulók az ismert sportolóval, életmódtanácsait nagy figyelemmel hallgatták. A csoportos aerobic gyakorlatokat együtt végezték a program szolgáltatójával. 
A gyerekek a hét során örömmel fogadták az újabbnál újabb feladatokat, a különböző tevékenységekben szívesen vettek részt. A csoportok jó közösséget alkottak, a gyerekek az együttesen átélt élmények során közelebb kerültek egymáshoz, új barátságok születtek. Önkéntes szülő, közösségi szolgálatot teljesítő diák segítette munkánkat.
A tábor utolsó napján az elkészült alkotásokból kiállítást szerveztünk. 

 Programokban gazdag, tartalmas hetet tölthettek el a gyerekek a tematikus táborban.



Sajtóközlemény letölthető ITT