EFOP-3.3.5-17-2017-00027 "Korszerű Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban" elnevezésű projektben tematikus iskolai közösségi program megvalósítása 2019.06.24.-28.
"Korszerű Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban" elnevezésű projektben napközis tematikus iskolai közösségi program valósult meg.
„Korszerű
Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban” elnevezésű
projektben napközis tematikus iskolai közösségi program megvalósítása
EFOP-
3.3.5-17-2017-0027
BESZÁMOLÓ
„Korszerű
Iskolai Közösségi Program a Kisvárdai Tankerületi Központban” című,
EFOP-3.3.5-17-2017-00027 azonosító számú projekt megvalósítása
2019. június 24-28-ig történt intézményünkben.
Célja
egy élményalapú, nyitott nevelési-tanulási környezetben a napközis tematikus
iskolai közösségi program megvalósítása során a gyermekek számára a tanulás
közösségi élménnyé váljon.
A
tábor ideje alatt 125 tanuló bevonásával a művészeti nevelés témamodul keretén
belül a különböző választott heti tervek valósultak meg:
-
az 1-2. évfolyamon: A halász és a
felesége
- a 4. évfolyamon: Sokszínű érzések-érzelemkifejezése formái
-
a 6. évfolyamon: Ki leszek én? – A
vágyaim
A
feldolgozás során a különböző szövegek nyelvi és formai jellemzőivel
ismerkedtek meg tanulóink, különféle ismereteket szereztek, valamint különböző
érzelmeket, érzéseket közvetítettek, bővült a szókincsük. Fejlődött többek
között a szövegértési készségük, önkifejezésük, vizuális, verbális, zenei
készségeik, non-verbális kommunikációjuk, kreatív gondolkodásuk. Kitüntetett
szerepet kapott a tanulási és nevelési célok tekintetében az önismeretre,
emberismeretre nevelés.
A
heti tervek rengeteg egyéni és csoportos tevékenységet tartalmaztak.
Megvalósításuk különböző módszerekkel és munkaformákkal történt, ahol kiemelt
fejlesztési terület volt a társas kapcsolatokban az együttműködés és kölcsönös
tiszteletadás, empátiájuk, toleranciájuk erősödött. Összekapcsoltuk a természet
világát a művészeti befogadással és teremtéssel, az alkotó tevékenység során
személyiségük fejlődött.
A
korosztályokhoz igazodva a hét napjaiban végzett tevékenységek közben
megtapasztalták, hogy mennyi érzelem, mennyi tulajdonság van, és azt is, hogy
ugyanazt a tulajdonságot sokféleképpen lehet kifejezni. A foglalkozások
elsődleges célja a vizuális fantázia fejlesztése volt. A környező világból, a
történetből, az irodalmi alkotásból, valamint saját tapasztalataikból kiindulva
szélesebb ismeretekre tettek szert a gyerekek.
Több
fajta vizuális alkotói tevékenységet ismertek meg a különböző művészeti
alkotások széleskörű elemzésével, vizuális technikák sokaságának
alkalmazásával, közben a művészetek iránti fogékony viselkedést sajátították
el.
Közkedvelt
volt a hét folyamán a gyerekek körében az animátori foglalkozás. Minden nap
újabb játékkal ismerkedtek meg a táborozók. A csoportok a játékos feladatok
végzése során elsajátították az együttműködés szabályait. A játékok
kiválasztásánál szerepet játszott, hogy az feszültségoldó-,
személyiségfejlesztő hatású, valamint örömforrás is legyen egyben. Ezek a
feladatok egész héten ismétlődő tevékenységgé váltak. A mozgás napi
rendszerességgel szerepelt a foglalkozás programjai között.
A
táborozóknak a napi négyszeri étkezés összeállításánál az egészséges életmódra
nevelés kiemelt szerepet kapott.
A Csodaszarvas programfüzet minden
korosztálynak érdekes és gondolkodtató feladatokat tartalmazott, melyet a hét
folyamán többször is örömmel vettek kézbe, szívesen oldották feladatait.
Az
Oktatási Hivataltól ajándéktárgyakat adtunk át a táborban résztvevők részére, a
promóciós ajándékok kulacs, tornazsák és toll volt.
A
kreatív csomagok tartalmazták a foglalkozásokhoz szükséges anyagokat.
Szabadidőben a sporteszközök a gyerekek kikapcsolódását, tartalmas eltöltését
szolgálták.
Az
Oktatási Hivatal szervezésében különböző programokon, külsős
programszolgáltatók szórakoztatták a táborozókat, melyek a heti tevékenységeket
színesítették. A művészeti neveléshez kapcsolódóan Verszenei koncerten vettek
részt, a meseszínházi előadás során Holle anyó meséjét tekintették meg a
gyerekek bábelőadás formájában. Drámajáték foglalkozáson a 125 tanuló bevonása
nem volt könnyű, de a gyerekek lelkesen végezték a különböző feladatokat. Szirota Jennifer koncertjén a gyerekek együtt
énekelték az énekes ismert dalait. Katus Attila tréningjén végig örömmel
tornáztak a tanulók az ismert sportolóval, életmódtanácsait nagy figyelemmel hallgatták.
A csoportos aerobic gyakorlatokat együtt végezték a program
szolgáltatójával.
A
gyerekek a hét során örömmel fogadták az újabbnál újabb feladatokat, a
különböző tevékenységekben szívesen vettek részt. A csoportok jó közösséget
alkottak, a gyerekek az együttesen átélt élmények során közelebb kerültek
egymáshoz, új barátságok születtek. Önkéntes szülő, közösségi szolgálatot
teljesítő diák segítette munkánkat.
A
tábor utolsó napján az elkészült alkotásokból kiállítást szerveztünk.
Programokban gazdag, tartalmas hetet tölthettek
el a gyerekek a tematikus táborban.
További képek: https://photos.app.goo.gl/FAJZg7izTZJtTxNA8
Sajtóközlemény letölthető ITT